我的简介

我的照片
License Acupuncturist Dr. Li, after his graduation from department of acupuncture and Moxibustion Chinese Massage Therapy (Tuina), Guangxi Traditional Chinese Medical University (GXTCMU), he has been specialized in pain-management and treatment of pain for patients for over 25 years using Traditional Chinese Medicine including Acupuncture, Tuina, and Chinese Herbal Medicine. Dr. Li has treated various forms of pains including migraine, cervical and lumbar pains, sciatica pain, and pains due to paralysis of extremities (hands and feet), pains due to stroke, and pains due to various cancers by using unique modalities that combine positive or negative charged electrical stimulation/inhibition, Yin/Yang balance theory, and supplement/removing treatment methods. Dr. Li has also successfully treated patients with pollen-allergies by using acupuncture. Dr. Li is competent in using Chinese herbs and formulas, and he understands diagnostic treatments and applications of Western medicine’s anatomy, pathology, and biochemistry.

2012年11月15日星期四

故事2

中学时我看一本讲保健的古书,说小便时会漏肾气的,所以建议小便时还应合上嘴,以免漏肾气
但我没体验不知,只当一个记忆存于脑中。早几年一个因手脚麻,头昏眼花的女病人找我看,我帮她看脉时发觉她肾好虚建议她不吃酸以免伤肾气
她问:吃酸不好吗?我说:很不好。她说社会上流行说吃酸好,她为了身体好,(她40岁,还没结婚,心急那,)
所以每天番茄、柠檬水、醋伴菜,还以醋泡脚,还有糖尿病了,医生非要她吃药
她又怕整天药,怎嫁人,上网查找看有什么方法,坚持不吃药
我说可帮调整。有一次她问:为什么我每次小便完都特别怕冷,打颤。她这一问马上使我联想到古书上说的东西证实说的正确。针灸时用红外线灯照很近,她都不会烫伤,正常人早起泡了,她反而感觉好舒服。经过一个多月的针灸,她血糖正常了。

没有评论:

发表评论